Zdrowe odżywianie to podstawa!

Właściwe odżywianie pomaga utrzymać dobry stan zdrowia. Niestety, zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele niepotrzebnych produktów dostarczamy swojemu organizmowi każdego dnia, tym samym przyczyniając się do jego powolnego wyniszczania. Jeśli zależy Ci na tym, by dożyć sędziwego wieku w dobrej formie fizycznej oraz umysłowej, przede wszystkim jedz FIT! Od tego co znajdzie się na Twoim talerzu każdego dnia, zależy jakość Twojego życia.

1. Jedz zdrowo i regularnie

Zdrowe odżywianie, to przede wszystkim spożywanie odpowiednich produktów w adekwatnych ilościach, a także jedzenie posiłków o stałych porach. Organizm ludzki jest sprytniejszy niż Ci się wydaje. Kiedy nie otrzymuje pożywienia regularnie, zaczyna robić zapasy w tkance tłuszczowej – wtedy przybieramy na wadze. Lepiej jest więc pilnować stałych pór posiłków i oczywiście zwracać uwagę na to, co ląduje na naszym talerzu.

2. Zdrowe jedzenie też może być smaczne

Niektórym słowa „zdrowe jedzenie” przywodzą na myśl mało smaczne i niezbyt apetycznie wyglądające dania. Jednak jedzenie FIT wcale nie jest złe czy nudne – wręcz przeciwnie! Podstawą zdrowej diety są owoce, warzywa, chude mięso oraz ryby i pełnowartościowe produkty. Można z nich przygotować wiele wspaniałych, smacznych i efektownych dań, które zadowolą podniebienie nawet najbardziej wymagających smakoszy. W dzisiejszych czasach, dokonujemy coraz bardziej świadomych wyborów, a zdrowe odżywianie staje się coraz bardziej popularne. Dlatego też znacznie łatwiej jest zaopatrzyć się w odpowiednie produkty. Przy wyborze świeżych owoców i warzyw najlepiej kierować się standardami ekologicznymi. Zbiory z takich upraw są znacznie zdrowsze i smaczniejsze. Również wiele restauracji serwuje lunche FIT bazując na ekologicznych i pełnowartościowych produktach.

łosoś

3. Zdrowe odżywianie a jedzenie na wynos

Wiele osób, choć chciałoby zmienić swoje nawyki żywieniowe, obawia się, że przygotowanie potraw FIT jest zbyt czasochłonne. Nic bardziej mylnego! Stworzenie pełnowartościowego posiłku ze zdrowej żywności zajmie Ci tyle samo czasu, co stworzenie dań wysokokalorycznych z przetworzonych produktów o niskiej wartości. Co więcej, można również korzystać z portali oferujących zdrowe posiłki na wynos. Jak się okazuje, zamawianie zdrowego jedzenia on line staje się coraz bardziej popularne – nie tylko wśród osób zapracowanych, ale również wśród studentów.

4. Nie zapomnij o ruchu

Aby zachować zdrowie fizyczne i umysłowe na wiele lat, należy również pamiętać o aktywności fizycznej. Nie da się ukryć, że możliwości jest naprawdę wiele: od ćwiczeń w domowym zaciszu po kluby fitness, które znajdziemy w każdym mieście. Jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, najlepszym wyborem będzie siłownia – tam możesz ćwiczyć prawidłowo pod czujnym okiem doświadczonego trenera.
Pamiętaj! 60% sukcesu to odpowiednia dieta, a 40% to ruch. Trzymając się tej zasady z pewnością będziesz żyć długo, zdrowo i w pełnej kondycji fizycznej.

5. Utrzymuj prawidłowy wskaźnik BMI
Body Mass Index

BMI czyli Body Mass Index, to współczynnik pozwalający obliczyć czy proporcje masy ciała do wzrostu są właściwe. Kalkulator BMI i wiele ciekawych artykułów na temat zdrowego odżywiania i fitnessu znajdziecie na blogu Jatomi Fitness.

Jak sprawdzić swoje BMI? Wystarczy podzielić swoją wagę (kg) przez wzrost (cm) do kwadratu.

Przykład:
Waga: 60 kg
Wzrost: 165 cm
1,65 x 1,65 = 2,7225
60 : 2,7225 = 22,03
BMI w granicach 18,5–25,0 ma wartość prawidłową, 17–18,5 wskazuje na niedowagę, a 25,0–30,0 i wyżej, to już nadwaga i otyłość.

Jeśli Twoje BMI jest prawidłowe, nie pozostaje nic innego jak cieszyć się z tego faktu i utrzymywać je na odpowiednim poziomie. Osoby z niedowagą powinny zadbać o to, aby przybrać na wadze, gdyż na dłuższą metę taki stan osłabia odporność organizmu i może doprowadzić do rozwinięcia się ciężkich chorób. Jednocześnie należy pamiętać, aby przybierać na wadze z głową i swoją dietę oprzeć o zdrowe posiłki. Warto tutaj skonsultować się z dietetykiem. W przypadku osób z nadwagą, należy zacząć przede wszystkich od poprawy nawyków żywieniowych. Kolejnym ważnym etapem są ćwiczenia. W tym wypadku, można skorzystać z porad trenerów siłowni, którzy dodatkowo dobiorą ćwiczenia wspomagające spalanie tłuszczu.

Smacznego!

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

*