Test FIT – pod lupą blogerów

Już prawie od dwóch tygodni na naszej stronie istnieje filtr FIT. Z tej okazji, wspólnie z blogerami, przeprowadziliśmy test FIT. Pokażemy Wam, jak dokonać wyboru najzdrowszych dań w ofercie naszych restauracji.

Może niektórzy z Was mieli już okazję zamówić przez nasz portal używając filtru FIT. Może w przypadku niektórych, zdrowe, FIT dania na stałe zagościły w jadłospisach. Jeśli jednak nie mieliście jeszcze okazji wypróbować pełnowartościowych dań z menu naszych partnerów, zachęcamy Was do zapoznania się z opiniami kilku blogerów. Czas na test FIT!

Fitblogerka.pl i Codziennie Fit poddały ocenie filtr FIT. Dodatkowo, dziewczyny, zwolenniczki zdrowego trybu życia, przygotowały dla Was kilka rad i motywujących słów!

22

fot. Codziennie Fit

1. Jakie dania zamawiać online?

Gosia (Fitblogerka.pl) i Marta (Codziennie Fit) podpowiadają jak mądrze wybierać zamawiając online i jakie dania one same wybrałyby z menu restauracji na PizzaPortal.pl.

Gosia, przeprowadzając test FIT, w pierwszej kolejności wybrałaby klasyczny zestaw mięsa z ziemniakami lub ryżem. “Sprawa jest prosta. Mięso to mięso. Najlepiej zamawiać z grilla lub gotowane, ewentualnie podsmażane. Bez panierki.”

Gosia szczególnie zwróciłaby uwagę na to jak posiłek został przyrządzony. “Przykładowo przeglądając menu restauracji na PizzaPortal.pl zdecydowałabym się na słodko-pikantnego kurczaka (klik) po uprzednim dopytaniu się czy na pewno nie miał styczności z panierką.”

Czytając wpis Gosi nauczycie się kilku przydatnych sztuczek na temat tego, jak wyliczać kalorie zawarte w Waszym posiłku. “Mięso mierzę dłonią – moja dłoń to około 200g. Nie będę zabierać linijki czy wagi, a dłoń mam zawsze przy sobie. Do tego ziemniaki. Można na sztuki, ja raczej to robię na oko. Wiem mniej więcej kiedy jestem syta po takiej dawce mięsa i potrafię powiedzieć ile było dodatków. Wiecie, 100g ziemniaków ma 60kcal więc jak się pomylicie nawet o 50g to się Wam jadłospis nie zawali.”

Marta, test FIT przeprowadziła na własnym stole. Skorzystała z filtru FIT i zamówiła kilka dań z jednej z restauracji na PizzaPortal.pl. Zajadając pełnowartościowy posiłek, zwróciła uwagę na kilka ważnych rzeczy. Buraki wreszcie wracają do łask! Są bardzo zdrowe: poprawiają naszą odporność, obniżają ciśnienie krwi, są idealnym warzywem dla ludzi z anemią, zawierają kwas foliowy i masę przeciwutleniaczy.”

31

fot. Codziennie Fit

Marta stanęła również w obronie źle (niesłusznie!) postrzeganych ziemniaków. “Muszę coś powiedzieć w obronie ziemniaków – wszyscy uważają je za wysokokaloryczne i tuczące, podczas gdy wcale takie nie są! Ziemniaki robią się tuczące w towarzystwie ciężkich sosów, tłuszczu z mięsa lub masła. Same z siebie – są smaczne, kocham je całym swoim sercem i na pewno nie są bardzo kaloryczne.”

Zaglądając na jej wpis, znajdziecie wskazówki na temat tego, jak wybierać dania. Marta radzi m.in., aby wybierać składniki sezonowe, zwracać uwagę na to co zawierają dodatki oraz kontrolować sosy i ich zawartość.

2. Jakie posiłki zawsze się sprawdzają?

W tej kwestii dziewczyny są zgodne: chude mięso, sałatki i… sushi!

” [Sushi] Często jest z dodatkami warzywnymi, ma łososia i ryż, który jest źródłem dobrze przyjmowanych węgli.” – pisze Marta.Jeżeli dbasz o linię, wybierz te rodzaje sushi, które mają mniej ryżu. Sushi z reguły są w miarę niskokaloryczne, więc mogą być spożywane także przez osoby będące na diecie.”

Sushi rolls philadelphia

Gosia pokazuje nawet jak wliczać sushi do swojej codziennej diety. Ja zakładam, że w jednej rolce jest około 40-60g ugotowanego ryżu, czyli 30-45 suchego. Ponadto jeden pasek ryby liczę mniej więcej jako 10 (w ekstremalnych przypadkach 15-20g). (…) Ja najczęściej biorę jakiś zestaw z futomaki (np. set z grilla – klik), więc muszę doliczyć jeszcze jedną albo więcej łyżeczek serku philadelphia (co najmniej 10g, zależnie od ilości rolek).”

3. Jedzenie FIT – da się? Jak najbardziej!

Gosia, rozumie jakie trudności można napotkać przestawiając się na zdrowy tryb życia. Niemniej, zawsze jest jakieś rozwiązanie: “Moja sytuacja jest nieco utrudniona, ponieważ ja nie chcę jeść ani zbóż ani możliwie nabiału. Niemniej jednak nikt nie powiedział, że się nie da. Jeśli idę do restauracji, to staram się w miarę manifestować swoje zdanie i pójść chociaż do pizzerii gdzie podają sałatki, bo już nieraz zdarzyło się, że siedziałam ze szklanką wody albo herbatki :D Natomiast jeśli chcecie zamówić coś ze znajomymi dobrym wyborem będzie np. PizzaPortal.pl, gdzie macie największe skupisko online restauracji w Polsce.”

81

fot. Codziennie Fit

Marta podkreśla, że zdrowy styl życia można wypracować dokonując codziennie świadomych wyborów w kwestii odżywiania. Zdrowa dieta to styl życia, ale też umiejętność świadomych wyborów – i orientowania się, co nam szkodzi, a co nam pomaga. O ile nie ma kompletnie nic złego w zjedzeniu raz na jakiś czas czegoś niezdrowego – dobrze zresztą wiecie, że ja popieram wyluzowanie i nie spinanie się za bardzo na punkcie diety – o tyle warto codziennie starać się dokonywać dobrych, zdrowych wyborów. Bo to regularność i wytrwałość budują nawyk. I styl zdrowego życia.

Chcecie dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do lektury wpisów Gosi i Marty!

Leave a Reply

(*) Required, Your email will not be published


*