Świat aplikacji mobilnych – jak Polska wypada w stosunku do innych krajów?

Na podstawie badań TNS Mobile Life wychodzi, że 31% Polaków ma smartfona, a 1/3 z nich używa aplikacji mobilnych. W porównaniu z krajami zachodniej Europy czy Korei Południowej, wyniki nie fascynują. Ale jest coraz lepiej!

Polacy coraz częściej korzystają ze swoich smartfonów!

Z całą pewnością można stwierdzić, że ruch mobilny w Polsce stale rośnie. Na początku roku wynosił on 6,27%, a w sierpniu 9,92%. Podobny stały wzrost widoczny jest w skali globalnej – w styczniu 2013 roku ruch mobilny wyniósł 14,13%, a w sierpniu 18%. Choć w tym ostatnim przypadku widać tylko niewielkie wahania.

zestawienie-polska

Zestawienie procentowe ruchu mobilnego w Polsce (styczeń – sierpień 2013)

A jak ruch mobilny wygląda w innych krajach?

W Niemczech można było zauważyć ciekawe zjawisko – w styczniu ruch mobilny stanowił 29,69%, jednak w lipcu nastąpił nagły spadek do 18%, po czym w sierpniu nastąpił nagły wzrost do 40,01%.
Z kolei w Szwecji sytuacja jest podobna do Polski – w sierpniu ruch wyniósł 12,57%, a od stycznia wzrósł o nieco ponad 2,5 stopnie procentowe.

Najwyższy udział w ruchu mobilnym w styczniu można było odnotować w Korei Południowej – wynosił aż 37%. Później nastąpił spadek i w sierpniu 2013 wynosił on już 28%.

Telefony komórkowe, a smartfony – zestawienie globalne

Korzystanie z urządzeń mobilnych wśród osób powyżej 16 roku życia najbardziej widoczne jest
w krajach wysoko rozwiniętych. W samej Korei Południowej 99% użytkowników posiada telefon komórkowy, w tym 67% smartfonów. We Włoszech i Wielkiej Brytanii 97% konsumentów w wieku powyżej 16 lat korzysta z telefonów, a w Indiach 81%.

tabelka-1

Źródło: Nielsen Holdings N.V.

tabela-2

Źródło: Nielsen Holdings N.V.

Jedzenie online przez telefon

„69% użytkowników zamawia jedzenie przez telefon…”

Według raportu przygotowanego przez Interactive Advertising Bureau i Viggle, 69% użytkowników telefonów komórkowych zamawia jedzenie online przez swojego smartfona. 72% zamówień to pizza, 32% dotyczy kanapek, burgerów oraz kuchni chińskiej, a 24% kuchni meksykańskiej. Dotyczy to jednak tylko mieszkańców Nowego Jorku.

A jak to wygląda na naszym podwórku?

W Polsce wzrost ruchu mobilnego, w celu zamówienia jedzenia online, zauważyć już można po samych danych związanych z odwiedzinami strony http://pizzaportal.pl. Od momentu powstania pierwszej aplikacji mobilnej PizzaPortal (październik 2012 rok) do końca sierpnia 2013 roku nastąpił wzrost wejść na stronę przez aplikacje o ponad 130%. Zwiększyła się również liczba nowych użytkowników, a także wyraźnie wydłużył się czas spędzania na stronie.

Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 Polacy coraz częściej zamawiają jedzenie na wynos przez Internet. Podobnie jest z aplikacjami mobilnymi służącymi do zamawiania jedzenia online.

Jak mówi Lech Kaniuk, od momentu, kiedy pojawiła się nasza pierwsza aplikacja mobilna na Androida, wyraźnie widać wzrost zamówień jedzenia składanych przez telefon. Porównując listopad 2012 roku i sierpień obecnego roku, liczba zamówień zwiększyła się o ponad 500%.

Jestem pod dużym wrażeniem rozwoju naszego kraju. Polska bardzo szybko się postępuje, jeśli chodzi o technologie i świadomość stosowania smartfonów oraz rozmaitych aplikacji mobilnych. Tak naprawdę jest ona na poziomie Szwecji, gdyż obecnie w Szwecji zauważa się jedynie lekkie wahania ruchu mobilnego, a w Polsce stale jest on rosnący – dodaje dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl.

Doskonałym przykładem rozwoju aplikacji mobilnych i świadomości jest stały rozwój m – commerce, powstawanie coraz większej ilości różnorodnych aplikacji mobilnych, a także rozwój poszczególnych systemów operacyjnych, tj. Android, iOS oraz Windows Phone.

Technologie mobilne mają bardzo dużo do zaoferowania i można wykorzystać je w rozmaity sposób. Firmy i przedsiębiorstwa mają naprawdę szerokie pole do działania i wykorzystania potencjału mobilnego.

Leave a Reply

(*) Required, Your email will not be published


*