RYŻ ot to – wywiad z restauracją FIT

RYŻ ot to – pierwsza marka na rynku polskim, której kuchnia opiera się na ryżu i produktach ryżowych.

rsz_1rsz_dsc_7237-7-_pizportSerwujemy znane i lubiane potrawy kuchni świata w nowym wydaniu, a nasi Klienci biorą udział w kulinarnym show oglądając gotowanie na żywo. Oferujemy restauracyjną jakość dań w standardzie szybkiej obsługi. RYŻ ot to serwuje kuchnię bez glutenu i konserwantów. Marka uczestniczy w programie „Menu bez glutenu”. 

Autorem marki jest Anna Zakarczemna, która przez wiele lat reprezentowała oraz tworzyła znane i lubiane marki gastronomiczne.

1. Jak zaczęła się Wasza przygoda ze zdrową kuchnią? Skąd pomysł na dania FIT w menu? 

Anna Zakarczemna: Gastronomia to moja ogromna pasja. Już od wielu lat, z dużym zaangażowaniem zajmuję się tworzeniem jej nowych form. Kultura i charakter jedzenia w dużym stopniu nas kształtuje: poszerza nasze horyzonty, wzbogaca o doznania oraz w pewien sposób tworzy nas samych – nasze ciało i ducha. Jesteśmy tym co jemy – to niesamowite.

Skąd pomysł? Z wielkiej miłości do tego co robię i do ludzi. Kuchnie masowego żywienia, czyli marki gastronomiczne, powinny dobrze służyć ludziom. Mamy obecnie szeroką wiedzę w temacie zdrowego żywienia – należy z niej korzystać. Jest to oczywiście większe wyzwanie dla restauratorów, ale też wielka radość z serwowania zdrowia na talerzu.

Stworzyłam markę RYŻ ot to, aby dzięki niej obalić złe mity o zdrowym żywieniu. Kuchnia zdrowa nie musi opierać się na skrajnych dietach, wręcz nie powinna! Jej sekret oparty jest na technice przygotowywania potraw, na tym że jest wzbogacona o warzywa i owoce, wolna od konserwantów i korzystnie dla organizmu zrównoważona. Wyklucza nadużywanie tłuszczu czy cukru, ale nie  usuwa ich całkiem. Jednym słowem jest bezpieczna, stojąc na straży naszej witalności.

DSC_2718-new

2. Wasze popisowe danie, które przekona niemal każdego do zdrowej kuchni to…

…cała  oferta  naszej  kuchni! Jest ona niezwykle intrygująca, reprezentując sobą nowatorski koncept gastronomii. Jednocześnie, jest to kuchnia “oswojona”, ponieważ ukazuje znane i lubiane potrawy w nowym, zdrowym wydaniu.

W  kuchni RYŻ ot to ogromną popularność zyskały: kluski śląskie z utartego ryżu z lekkim gulaszem, kompozycje makaronów ryżowych, placki ryżowe serwowane ze stroganoffem lub warzywami, naleśniki ryżowe burrito, risotto à la leczo wege, czy też tarta owocowa z mąki ryżowej. Nasza ogórkowa z ryżem jest wprost fenomenalna!

Dużą zaletą naszej kuchni jest fakt, że nie odczują Państwo różnicy w smaku między naszą, a tradycyjną kuchnią. Jej dobry wpływ odczuje natomiast nasz organizm. Wszystko smakuje jak posiłek domowy, do tego przygotowany zgodnie z zasadą zdrowego żywienia.

DSC_3068-new1

3. Gdybyście mieli wskazać jeden niezastąpiony składnik w Waszej kuchni, co by to było?

Ryż i produkty ryżowe – to produkty przewodnie kuchni RYŻ ot to. To pierwsza marka nie tylko w Polsce, ale też w Europie, która pracuje na tym składniku w szerokim zastosowaniu. Niestety, w Polsce nadal jemy zbyt mało ryżu, ponieważ nie zdajemy sobie sprawy z tego ile niezwykłych i smacznych rzeczy możemy z niego wyczarować. A przecież jego zdrowe odmiany mają na nasz organizm bardzo korzystny wpływ – tę informację potwierdzają specjaliści od żywienia. Może on przyjmować przeróżne postacie, reprezentując godnie znane potrawy kuchni świata.

Nasi Goście mając pierwszy raz kontakt z naszą kuchnią wychodzą zachwyceni proponowanym repertuarem kulinarnym… i wracają. Mam nadzieję, że RYŻ ot to będzie przełomem zarówno w technologii wykorzystania ryżu w kuchni, jak i kompletnego modelu zdrowej gastronomii.

Równie niezastąpione w naszej  kuchni są warzywa, owoce i zioła.

DSC_3079-new1

4. Największe wyzwanie w prowadzeniu restauracji serwującej dania FIT to…

…świadoma i konsekwentna realizacja gastronomii o wysokim stopniu jakości. To duża odpowiedzialność i ciężka praca. Przy obecnej skali produktu wysoce przetworzonego, nie jest to łatwe zadanie. Trzeba mocno kontrolować produkt początkowy oraz technologię przygotowania, aby produkt wyjściowy był jak najlepszej jakości. Do tego, kuchnia musi zachować dobry smak i piękną formę podania. W tym celu, należy dysponować szeroką wiedzą, ale przede wszystkim – mieć wielkie, kulinarne serce.

DSC_3141-new

5. W jaki sposób wybieracie swoich dostawców? Jakimi wartościami kierujecie się w tym wyborze?

Selekcja opiera  się o 3 główne kryteria: najlepszą jakość, brak konserwantów oraz świeżość produktu. Nasza marka jest dedykowana również osobom bardzo wrażliwym na niektóre składniki pokarmowe, na przykład gluten. Posiadamy certyfikat żywności wolnej od glutenu.

rsz_1rsz_logo_menu_bez_glutenu_jpg

6. Najbardziej ekscentryczne życzenie Klienta do zamawianego posiłku to…

Szczerze mówiąc, niewiele jest nas w stanie zaskoczyć… Nasz model gastronomii jest oparty na interakcji z Klientem. Pracujemy na modelu live-cooking. Nasi pracownicy posiadają szeroką wiedzę gastronomiczną, z naciskiem na kuchnię zdrową. Kucharze gotują na żywo, na  oczach  Klientów i na ich życzenie. Jeśli Klient lubi konkretną przyprawę, chce zamienić składnik lub ma pewne preferencje zdrowotne czy smakowe – doradzamy i dostosowujemy danie do jego potrzeb. Gotowanie to wspaniała przygoda. Chcemy przeżywać ją wspólnie z naszymi Gośćmi.

DSC_3086-new1

7. Jaki Waszym zadniem będzie nowy trend w kuchni FIT na nadchodzące lata?

Kuchnia zdrowa stanie się ogólnodostępna. Produkt zdrowy (w obecnych czasach często drogi i uznany za ekskluzywny) stanie się popularny i dostępny na każdą kieszeń. RYŻ ot to już zapoczątkowało ten rozdział. Nasze ceny są przystępne, przy zachowaniu wysokiej jakości.

Będziemy coraz mocniej kierować się w stronę natury. Powinniśmy zachować równowagę pomiędzy tym co pierwotne, a tym co jest kształtowane przez czynnik cywilizacyjny. Odnajdziemy  niewykorzystany dotąd potencjał w produktach mających świetny wpływ na naszą kondycję. To już dzieje się tu i teraz, chociażby w marce RYŻ ot to.

Będziemy wybierać zdrowie i to będzie słuszny wybór.

 

Na nasze pytania odpowiadała Pani Anna Zakarczemna- artystyczna i biznesowa kreatorka marek, głównie gastronomicznych. Reprezentowała i tworzyła znane i lubiane marki. Obecnie całym sercem kreatorka, twarz marki oraz współwłaścicielka lokali gastronomicznych RYŻ ot to.

 

Leave a Reply

(*) Required, Your email will not be published


*